Stanisław Daniel Kotliński ukończył z wyróżnieniem Wydział Wokalno-Aktorski Gdańskiej Akademii Muzycznej w klasie prof. Barbary Iglikowskiej. W czasie studiów zadebiutował na studenckiej scenie jako Guglielmo w Cosi fan tutte Mozarta. Niebawem śpiewał już na scenie Opery Bałtyckiej oraz na scenach Niemiec, Belgii, Holandii i Luxemburga partię Marulla w operze Rigoletto Verdiego u boku gwiazd polskiej wokalistyki, jak: Antonina Kowtunow, Jan Czekay i Kazimierz Pustelak. Szybko dał się też poznać jako wybitny organizator w życiu muzycznym Trójmiasta - m.in. Orkiestry Kameralnej Wojciecha Rajskiego, dzisiejszej Polskiej Filharmonii Kameralnej Sopot i jej zagranicznych tournée. Współorganizował z powodzeniem Bałtyckie Spotkania Oper i Teatrów Muzycznych, czy Festiwal Muzyki Kameralnej w Sopocie. Był dziennikarzem i krytykiem muzycznym TVP. W początku lat dziewięćdziesiątych uzyskał stypendium rządu włoskiego i wyjechał do Akademii Muzycznej Chigiana w Sienie (dyplom honorowy). Jako stypendysta Rządu Włoskiego i Towarzystwa Muzycznego w Sienie kontynuował studia wokalne pod kierunkiem znakomitości jak Giorgio Favaretto, Fedora Barbieri, Lajos Kozma, Giancarlo Montanaro, Claudio Desderi i Rolando Panerai. Występował na scenach i estradach koncertowych Włoch i Europy. Pod dyrekcją Zubina Mehty brał udział m.in. we włoskiej prapremierze Mojżesza i Arona A. Schönberga (transmitowanej na cały świat), wystąpił w premierze Kobiety bez Cienia R. Straussa w ramach festiwalu Maggio Musicale Fiorentino. Na festiwalu Cantiere Internazionale d'Arte w Montepulciano pod kierunkiem Hansa Wernera Henze był pierwszym "włoskim" odtwórcą tytułowej partii Edypa w operze M.A. Turnage'a Greek, realizując też filmową wersję opery dla włoskiej telewizji RAI. W Operze Florenckiej wystąpił m.in. we włoskiej prapremierze wersji scenicznej Das Berliner Requiem Kurta Weilla, śpiewał w rzymskim Campidoglium, w mediolańskim Rosetum, w Teatro Comunale dei Rinnovati w Sienie. Pracował pod kierunkiem dyrygentów jak Spiros Argiris, Arnold Bosman, Giuseppe Mega, Myung Wun Chung, Claire Gibault, Carlo Maria Giulini, Zubin Mehta, Jan Latham Koenig i reżyserów jak Jean Pierre Ponnelle, Michael Hampe, Liliana Cavani, Jonathan Miller, Derek Jarman, Lorenzo Mariani.

W Polsce występował gościnnie m.in. w ramach Festiwali Moniuszkowskich w Kudowie Zdroju, oraz w gali koncertowej w Operze Leśnej w Sopocie z okazji Jubileuszu 50-lecia pracy artystycznej Marii Fołtyn. Jako baryton współpracował też z Państwową Operą Bałtycką (Don Pasquale, Mozart i Salieri, Straszny Dwór), reżyserując tamże Toskę G. Pucciniego. W 1998 roku ze względów zdrowotnych zawiesił występy wokalne (wznowione od 2006) i przyjechał do Polski. Był szefem programu regionalnego gdańskiego oddziału TVP. Przez dwa lata redagował w TVP cotygodniowy program publicystyczno-muzyczny pt. Kamerton. Był konsultantem Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie. Od 1997 roku prowadzi klasę śpiewu solowego w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W latach 2002-2007 był dyrektorem artystycznym międzynarodowych kursów wokalnych we Florencji w Fondazione Romualdo Del Bianco, we współpracy z Konserwatorium im. L. Cherubiniego i z Akademią w Fiesole. W latach 2006/2007/2008 był pierwszym naczelnym dyrektorem (sovrintendente) sali koncertowej Auditorium al Duomo we Florencji. W 2001 roku S.D. Kotliński przy pomocy Vladimira Ashkenazego powołał Fundusz Pomocy Studentom Akademii Muzycznej - Syrinx-Akademia - dla wyróżniających się studentów, wyjeżdżających na kursy i konkursy w kraju i za granicą. W latach 1998-2011 w gdańskiej Akademii Muzycznej organizował międzynarodowe kursy prowadzone przez słynnych artystów jak Fedora Barbieri, Rolando Panerai, Renata Scotto, Katia Ricciarelli, Salvatore Fisichella, Paul Esswood, Claudio Desderi, Sergio Tiempo, Vladimir Ashkenazy, Alessandro Travaglini, Enrico Bronzi, czy Mischa Maisky.

W roku 1999 otworzył Agencję Artystyczną Syrinx-Kotliński (późniejsza Syrinx-Kotlinski Management and Productions - działała do 2009), prowadząc także działalnośc fundacyjną non profit. Od tamtej pory zrealizował ponad czterysta przedsięwzięć w Polsce (Festiwal im. Ludwiga van Beethovena Elżbiety Pendereckiej, Wratislavia Cantans, Teatr Wielki w Łodzi, Filharmonia Narodowa, Opera Narodowa w Warszawie, Filharmonia Krakowska, Cappella Cracoviensis, Opera Bałtycka, Polska Filharmonia Kameralna, Filharmonia Bałtycka, Opera Leśna w Sopocie) i za granicą (Auditorium al Duomo Firenze, Baltimore Opera, Bern Opera, Berlin Konzerthaus, Cantiere Internazionale d'Arte di Montepulciano, Carnegie Hall, Teatro Colon Buenos Aires, Die Glocke Bremen, Gran Teatro La Fenice, La Chaise-Dieu Festival, Los Angeles Opera, Monte Carlo Opera, Nice Opera, Opera Orchestra of New York, Teatro Massimo di Palermo, Teatro Politeama di Palermo, Teatro Massimo Bellini di Catania, Teatro alla Scala, Puccini Festival Torre del Lago, Ravenna Festival, Maggio Musicale Fiorentino, Théâtre des Champs-Élysées, Théâtre du Châtelet, Théâtre du Capitole Toulouse, Teatro de la Maestranza Sevilla, Teatro Municipal de Santiago de Chile, Odessa State Academic Opera and Ballet Theatre, Tonhalle Zürich, Salzburg Festival, Washington Opera, Wexford Festival Opera, WDR Hamburg, etc.). Współpracował z artystami, jak José van Dam, Renato Bruson, Dame Felicity Lott, Paul Esswood, Salvatore Fisichella, Alberto Gazale, Piotr Beczała, Giuseppe Gipali, Marianne Cornetti, Adriana Damato, Doina Dimitriu, Maria Dragoni, Giuseppe Giacomini, Pietro Ballo, Marco Balderi, Ignacio Encinas, Chiara Taigi, Vitalij Taraszczenko, Giacomo Prestia, Hasmik Papian, Aquiles Machado, Seng Hyoun Ko, Robert Holl, David Lutz, Renata Scotto, Katia Ricciarelli, Rolando Panerai, Salvatore Licitra, Vittorio Vitelli, Vladimir Ashkenazy, Mischa Maisky, Enrico Bronzi, Lars Vogt, Antonello Allemandi, Fabio Biondi, Massimiliano Caldi, James Conlon, Claudio Desderi, Marco Guidarini, Mariss Jansons, Yakov Kreizberg, Andrea Licata, Alberto Veronesi, Jan Latham Koenig, Kazimierz Kord, Wojciech Michniewski, Jacek Kaspszyk, James Levine, Zubin Mehta, Krzysztof Penderecki, Yuri Temirkanov, Marta i Plácido Domingo, Eve Queler; z orkiestrami jak Orchestra Filarmonica Arturo Toscanini, Bayerischer Rundfunk, The Israel Philharmonic, Munich Philharmonic, Maggio Musicale Fiorentino, Monte Carlo Philharmonic, Nice Philharmonic, Orchestre Philharmonique de Radio France, Orchestre National de France, Filharmonia Krakowska, Sinfonia Varsovia, Orchestra Sinfonia Siciliana, Orchestra Giovanile Italiana, Sankt Petersburg Philharmonic, czy Zürcher Kammerorchester; jak również z renomowanymi zespołami muzyki dawnej jak Sonatori de la Gioiosa Marca, czy Musica Antiqua Köln i Reinhard Goebel.

Agencja prowadziła też akcje charytatywne, pomagała młodym talentom w zakupie odpowiednich instrumentów, w kontynuowaniu nauki za granicą i w początkach ich międzynarodowej kariery, jak np. w przypadku tenora Tomasza Krzysicy, wiolonczelisty Wiktora Jasmana, który obecnie regularnie koncertuje z dyrygentami jak Riccardo Muti, Daniele Gatti, czy Jeffrey Tate w najwspanialszych salach koncertowych, czy młodego białoruskiego pianisty Kiryła Keduka. Warto przypomnieć koncerty gwiazd klasyki i baroku na rzecz zakupu instrumentów dla młodych muzyków, jak Marcin Sebastian Krzyżanowski, Basia Sławińska, czy Andrzej Heimowski.

S.D. Kotliński jest członkiem komitetów honorowych oraz jurorem międzynarodowych konkursów wokalnych w Polsce (Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. S. Moniuszki, Konkurs Wokalny im. Ady Sari), w Italii (Concorso Firenze Lirica, Concorso Internazionale di Canto Toti Dal Monte, Concorso Internazionale di Canto Giovanni Martinelli-Aureliano Pertile, Primo Concorso Internazionale di Canto Matera - Citta` dei Sassi, Primo Concorso Internazionale Trofeo La Fenice - Omaggio a Giacomo Puccini), w Rumunii (Hariclea Darcleé International Vocal Competition), czy na Taiwanie (Mondial Chinese Vocal Competition). Współpracuje też z niemiecką Fundacją Bertelsmann Stiftung w organizacji Międzynarodowego Konkursu Wokalnego Neue Stimmen. Jest także jurorem Concours International de Belcanto "Vincenzo Bellini", którego edycje odbywają się na przemian w Catanii na Sycylii i w Paryżu.

W styczniu 2008 roku Kotliński wystąpił w Operze Bałtyckiej w partii Zbigniewa w galowym spektaklu "Strasznego Dworu" Stanisława Moniuszki, uświetniającym Jubileusz 60-lecia Akademii Muzycznej w Gdańsku, obok m.in. Stefanii Toczyskiej i Floriana Skulskiego, pod batutą prof. Zbigniewa Bruny.

W marcu 2008 roku w Palazzo Vecchio - ratuszu florenckim, w obecności władz włoskich, korpusu dyplomatycznego, przedstawicieli UNESCO, środowisk kultury i sztuki włoskiej, zaprezentowano live CD z recitalem wokalnym S.D. Kotlińskiego i Urszuli Bakalarskiej (Concerto Vocale), wydanym z okazji X-lecia florenckiej Fundacji Romualdo Del Bianco.

Z inicjatywy S.D. Kotlińskiego, w listopadzie 2008 w gdańskiej uczelni odbyły się obchody 75-tych urodzin prof. Krzysztofa Pendereckiego, które uwieńczył galowy koncert pod dyrekcją Mistrza. Profesor Penderecki otrzymał tytuł doktora honoris causa Akademii Muzycznej w Gdańsku. W roku akademickim 2008/2009 Kotliński zorganizował nadzwyczajny kurs dla wiolonczelistów prof. Enrico Bronziego (Mozarteum Salzburg) oraz recital i kurs mistrzowski dla klarnecistów prof. Alessandra Travagliniego z Mediolanu, a także recital i kurs mistrzowski dla pianistów prof. Borisa Petrushanskiego z Accademia Pianistica Incontri col Maestro w Imoli.

W sezonie 2008/2009 Kotliński występował z recitalami we Florencji i Forte dei Marmi, w Forli śpiewał w Mszy Koronacyjnej W. A. Mozarta z towarzyszeniem Orchestra Sinfonica Bruno Maderna pod dyrekcją Daniela Giorgiego, wystąpił w gali organizowanej przez Marię Fołtyn, Towarzystwo Moniuszkowskie i Teatr Wielki-Operę Narodową w Warszawie z okazji 190-rocznicy urodzin S. Moniuszki. W Filharmonii Śląskiej w Katowicach śpiewał na zakończenie sezonu Śląskiej Orkiestry Kameralnej pod dyrekcją Massimiliana Caldiego, na VIII Festiwalu Muzyki Sakralnej w Monte Carlo śpiewał w Mszy Nelsońskiej J. Haydna z towarzyszeniem Fondazione Orchestra Sinfonica di San Remo.

W kwietniu i czerwcu 2009 na zaproszenie Katedry Wokalistyki na Uniwersytecie Muzycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie poprowadził wykład i dwa kursy wokalne zatytułowane Stylistyka włoskiej literatury operowej od Belcanta do Weryzmu - Technika i interpretacja, tradycje wykonawcze, rola języka, artykulacja i prozodia we włoskiej szkole wokalnej.

Od 2001 roku Kotliński współpracuje z prof. Krzysztofem Pendereckim (Teatr Wielki w Warszawie, Teatro Politeama Garibaldi w Palermo, Maggio Musicale Fiorentino, Ravenna Festival, Festival Muzyki Sakralnej w Nicei, Opera de Nice, Orchestre Philharmonique de Monte Carlo - Auditorium Rainier III, Mecklemburg Vorpommern Festival, Euro Classic Festival, Konzerthaus Berlin, Aosta Festival, Orchestra Giovanile Italiana w Fiesole, Fondazione Orchestra Filarmonica Arturo Toscanini, Tonhalle w Zurychu, Audytorium Paganini w Parmie, Teatro Regio w Turynie).

20 lipca 2009 Daniel Kotliński wystąpił jako producent wydarzenia i jako Donner w koncertowej wersji opery R. Wagnera Złoto Renu (Das Rheingold) w międzynarodowej obsadzie (W. van Mechelen, K. Sigmundsson, V. Efanov, J. Martin, B. Gunnell, T. Konieczny, N. Björling-Rygert, K. Wilkinson, A. Lubańska, A. Chacińska, K. Hołysz, A. Węgorzewska-Whiskerd) z okazji 100-lecia Opery Leśnej w Sopocie, z towarzyszeniem Wagner Festival Orchestra pod batutą Jana Lathama Koeniga.

W ramach 35-lecia Festiwalu Della Valle d'Itria w Martina Franca wykonał partię Raphaela w czterech koncertach Stworzenia Świata (Die Schöpfung) J. Haydna w sierpniu 2009, pod batutą Franceska Quattrocchiego z towarzyszeniem Orchestra Internazionale d'Italia i Państwowego Chóru z Bratysławy. Wystąpił w koncercie świątecznym w Monaco z towarzyszeniem Orkiestry i Chóru w Nicei pod dyrekcją Giulia Magnaniniego.

W początku września 2009 współorganizował galę inauguracyjną MITO Festival z udziałem koreańskiego pianisty Kun Woo Paika w koncercie pod batutą Yurija Temirkanova (S. Prokofiew - Piano Concerto nr 2) z Sankt Petersburg Philharmonic Orchestra w mediolańskim Teatro alla Scala.

W związku z rokiem chopinowskim współrealizował nagranie pieśni F. Chopina w wykonaniu Urszuli Kryger z Ruggero Lagana na pianoforte Pleyela, dla włoskiego wydawnictwa Amadeus.

Dla Opery Narodowej przygotował występ solisty MET i La Scali, tenora Giuseppe Filianotiego wraz z Aleksandrą Kurzak w gali sylwestrowej w TWON 31 grudnia 2009.

W 2010 roku współpracował z Polską Filharmonią Kameralną, Operą Wrocławską, Operą Narodową w Warszawie, z Operą Praską, Florenckim Towarzystwem Operowym, czy Fondazione Arturo Toscanini w Parmie; wziął m.in. udział w koncercie dla Maggio Musicale Fiorentino (Firenze Lirica opera gala) we Florencji, na IX Festiwalu Muzyki Sakralnej w Monte-Carlo wykonał Petite Messe Sollennelle G. Rossiniego z Orchestra Filarmonica di San Remo, koncertował z recitalami w Niemczech. Latem 2010 roku zrealizował galę wagnerowską The Best of Wagner z udziałem Young Wagner Orchestra oraz solistów: Lady Biriucov (sopran) i Brendena Patricka Gunnella (tenor). Koncert na Skwerze kuracyjnym w Sopocie poprowadził Jan Latham Koenig. Z okazji 150-lecia urodzin rumunskiej śpiewaczki Hariclei Darclée, pierwszej w historii Toski, Iris i Wally, brał udział w pracach jury, pod przewodnictwem Nicolae Herlei, Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclei Darclée w Rumunii.

Dla Akademii Muzycznej w Gdańsku przygotował IX Międzynarodowy Kurs Mistrzowski dla Wokalistów - Gdańsk 2010. Kurs i koncert finałowy uczestników z Polski, Hiszpanii, Rumunii i Ukrainy z Orkiestrą Symfoniczną Akademii poprowadził Claudio Desderi. W ramach II gdańskich Dni Wokalistyki zrealizował wystawę pt. Z Moniuszką przez Świat - poświęconą zasłużonym absolwentom gdańskiej uczelni, nestorom polskiej wokalistyki, Marii Fołtyn i Janowi Kusiewiczowi.

Dla uczczenia 15-tej rocznicy śmierci prof. Barbary Iglikowskiej, jednego z najwybitniejszych pedagogów śpiewu solowego w powojennej historii Polski, przygotował otwarcie sali dydaktycznej Jej imienia w Akademii Muzycznej w Gdańsku. W ramach uroczystości odbył się też koncert wspomnieniowy, w którym wzięli udział byli uczniowie Iglikowskiej przybyli do Gdańska z tej okazji.

W styczniu 2011 Syrinx-Kotlinski współpracował z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie (Les Troyens pod batutą Valeriego Giergiewa) oraz z Filharmonią im. Artura Toscaniniego w Parmie (występ dyrygenta Jamesa Conlona). W lutym 2011 roku Daniel Kotliński wystąpił z recitalami wokalnymi oraz poprowadził lekcje pokazowe i kursy wokalne na zaproszenie uczelni muzycznych Berlina, Florencji i Parmy. W programie koncertów znalazły się utwory takich kompozytorów, jak: Durante, Mozart, Bellini, Rubinstein, Delibes, Chopin, Czajkowski, Liszt i Tosti. Artyście towarzyszyli na fortepianie pianiści: Matthias Samuil, Gianni Fabbrini i Massimo Guidetti.

Dla uczczenia dziesiątej rocznicy śmierci Andrzeja Hiolskiego 25 lutego 2011 wziął udział w koncercie dedykowanym pamięci wielkiego artysty w Akademii Muzycznej w Gdańsku.

W marcu i kwietniu 2011 współpracował z Filharmonią Krakowską w ramach Festiwalu Wratislavia Cantans (Parsifal pod batutą Pawła Przytockiego), z Filharmonią "Tito Schipa" w Lecce - stolicy włoskiego Baroku (gala beethovenowska pod batutą Jana Lathama Koeniga z udziałem pianisty Borisa Petrushansky'ego), z Narodową Orkiestrą w Santiago de Chile (Teatro Municipal) oraz z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie (Turandot pod batutą Carla Montanaro).

W początku lipca 2011 artysta wziął udział w dwóch koncertach wieńczących IX Międzynarodowy Festiwal Muzyczny Three Centuries of classic Romance w Sankt Petersburgu. Wraz z pianistą Semionem Skiginem wystąpił z programem muzyki słowiańskiej (Chopin, Czajkowski) w letniej rezydencji carów, w pałacu na wyspie w "Carskim Siole" oraz z programem "włoskim" (Liszt, Tosti) w sali koncertowej "Academic Cappella", prezentując się obok rosyjskich gwiazd opery, takich jak mezzosopranistka Irina Bogaczewa, baryton Wladimir Czernow, czy sopranistka Olga Kondina, a także obok międzynarodowych artystów, jak m.in. Endrik Wottrich, Roman Trekel, czy Mauro Trombetta.

17 lipca 2011 Kotliński wystąpił w jednym z trzech koncertów finałowych XXVI Międzynarodowego Festiwalu "Kissinger Sommer" w Bad Kissingen, w Bawarii. Wraz z pianistami: Semionem Skiginem i Ewgenijem Bożanowem, artyści przedstawili program złożony z utworów F. Chopina, F. Liszta i P. Tostiego. Festiwal zakończył Evgenij Kissin, wykonując I Koncert fortepianowy F. Chopina z towarzyszeniem Montpellier National Orchestra pod batutą Lawrence'a Fostera.

Na zaproszenie S.D. Kotlińskiego 29 lipca 2011 Orkiestra Akademii Muzycznej w Gdańsku wzięła udział w wykonaniu opery "Otello" G. Verdiego we włoskim Ascoli Piceno. Reżyserowany przez Michała Znanieckiego spektakl, w sugestywnej scenerii Piazza del Popolo, poprowadził Marco Guidarini. Solistami głównych partii byli: Iano Tamar sopran, Antonello Palombi tenor i Vittorio Vitelli baryton.

14 września 2011 Daniel Kotliński wystąpił z recitalem we florenckim Auditorium al Duomo, w związku z nadaniem imienia prof. Andrzeja Tomaszewskiego sali koncertowej Audytorium. W uroczystości udział wzięli przedstawiciele polskiego i włoskiego rządu, korpusu dyplomatycznego, Unesco, Icomos i władze Miasta Florencji. W programie recitalu znalazły się utwory F. Chopina, P. Czajkowskiego, V. Belliniego, L. Delibesa i G. Verdiego. Artyście towarzyszył na fortepianie Massimo Guidetti.

W październiku i listopadzie 2011 Syrinx-Kotlinski współpracował m. in. z Teatrem Wielkim - Operą Narodową w Warszawie (Turandot pod batutą Carla Montanaro); Kotliński był też jurorem IX Międzynarodowego Konkursu Muzycznego KlavierOlymp 2011 w Bawarii. 22 grudnia 2011 wziął udział w koncercie charytatywnym, Ein Herz für streunende Tiere! organizowanym pod auspicjami Hochschule für Musik und Theater w Monachium (Mozart, Bellini, Liszt, Verdi, Tosti). W styczniu 2012 współorganizował galę prof. Krzysztofa Pendereckiego w Teatro Regio w Turynie oraz przygotował występy włoskiego dyrygenta Marca Guidariniego w Operze Bałtyckiej w Gdańsku. Od 21 do 24 lutego 2012 poprowadził mistrzowski kurs wokalny w Conservatorio Statale di Musica "Arrigo Boito" w Parmie (uczestnicy z Włoch, Słowacji, Polski, Hiszpanii, Chin, Korei, Japonii).

25 lutego 2012 Daniel Kotlinski z pianistą Massimo Guidettim wystąpił w recitalu - L'Arte del Canto, w ramach inauguracji sezonu Concerti di Primavera, w Teatro di Corte w Carpi (Scarlatti, Martini, Mozart, Bellini, Delibes, Bizet, Donizetti, Chopin, Czajkowski, Tosti).

Na przełomie lutego i marca współorganizował arabskie tournée Ravenna Festival (G. Verdi, "Il Trovatore", Nicola Paszkowski dyrygent, Cristina Mazzavillani Muti reżyseria, Orchestra Sinfonica "Luigi Cherubini"); współpracował także z Filharmonią Krakowską (De Falla, Debussy, Szymanowski).

19 kwietnia 2012 Kotliński wystąpił ze znakomitą niemiecką śpiewaczką Simone Kermes oraz z solistką La Scali i MET Pretty Yende i tenorem Leonardo Cortellazzim w gali operowej w Royal Opera House Muscat w Omanie, jako pierwszy Polak w historii tego teatru. Orkiestrę Teatro alla Scala Academy poprowadził Massimiliano Caldi. W programie znalazły się uwertury, arie oraz duety z oper Mozarta, Belliniego, Donizettiego i Verdiego.

27 kwietnia 2012 Daniel Kotliński był gościem najważniejszej instytucji kultry w Chinach - National Center for the Performing Arts w Pekinie. Wraz ze skrzypkiem Ning Fengiem wziął udział w koncercie zamykającym trzeci sezon NCPA Philharmonic, którą poprowadził Chen Zuohuang (Mozart, Bellini, Donizetti).

29 kwietnia 2012 Kotliński wraz z chińskim pianistą Long Wu wystąpił w sali kameralnej pekińskiego NCPA z recitalem-seminarium wokalnym. W programie znalazły się arie operowe i pieśni (Scarlatti, Martini, Bellini, Bizet, Verdi, Moniuszko, Chopin, Czajkowski, Tosti).

Od 21 do 24 maja 2012 poprowadził w Mexico City (Universidad National Autónoma de México) kurs wokalny pt. "Technika, tradycje wykonawcze i interpretacja repertuaru włoskiego belcanta". 25 maja wystąpił w sali koncertowej "Carlos Chávez" z recitalem w ramach XXVIII Międzynarodowego México Festival. W programie wieczoru znalazły się utwory kompozytorów jak: Scarlatti, Martini, Mozart, Bellini, Skriabin, Bizet, Chopin, Liszt, Czajkowski i Tosti. Soliście towarzyszył na fortepianie bułgarski pianista Evgeny Genchev. Latem 2012 Kotliński gościł na międzynarodowym festiwalu Kissinger Sommer w Bawarii, biorąc udział w trzech projektach artystycznych (obok Bartoli, Kirschlaeger, Erdmann, Yarousskiego, czy Beczały). Pierwszym było wykonanie w Max Littmann-Saal Petite Messe Sollennelle G. Rossiniego z udziałem międzynarodowych solistów (Aleksandrina Pendachanska sopran, Theresa Kronthaler mezzosopran, Daniel Behle tenor, Semion Skigin, Igor Levit - fortepian, Jan Hennig harmonium, Jörg Wörtche dyrygent) z udziałem Deutscher Kammerchor z Bremy. Kotliński wystąpił też w koncercie pt. "Mozart und Handel in London" wraz z sopranistką Anną Lucią Richter. Solistom towarzyszyła orkiestra barokowa Salzburger Hofmusik pod dyrekcją Wolfganga Brunnera. Oba koncerty zostały zarejestrowane przez Radio Bawarskie. Wraz z pianistą Rudolfem Buchbinderem Kotlinski wystąpił także w koncercie inauguracyjnym pierwszego europejskiego tournee Narodowej Chińskiej Orkiestry NCPA, przedstawiając arie operowe Mozarta, Belliniego i Donizettiego (Kissinger Sommer Abschlussgala 21.07.2012.).

W sierpniu 2012 Kotliński był jurorem Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Hariclei Darclee w Rumunii. Jury przewodniczył legendarny rumuński baryton Nicolae Herlea, a honorową przewodniczącą jury była śpiewaczka Mariana Nicolesco, założycielka konkursu.

Z inicjatywy S.D. Kotlińskiego, który był pomysłodawcą i promotorem przedsięwzięcia, w dniach 12, 13 i 14 września 2012, Teatr Wielki w Warszawie zainaugurował drugi sezon artystyczny Royal Opera House w Omanie. W październiku 2011 pierwszy sezon nowo wybudowanego teatru inaugurował jako dyrygent Plácido Domingo z zespołami festiwalu Arena di Verona ("Turandot"). Opera Narodowa przedstawiła "Aidę" Giuseppe Verdiego. Autorem reżyserii, scenografii i kostiumów był pochodzący z Sycylii, Roberto Lagana Manoli. Spektakle poprowadził Patrick Fourniller. Warszawska "Aida" została przyjęta owacyjnie przez arabską i międzynarodową publiczność w Omanie.

W początku listopada 2012 Kotliński wziął udział w dwóch galach jubileuszowych założonej przez Lorina Maazela Qatar Philharmonic Orchestra, "A One Day Music Festival" oraz "Greatest Hits in Opera". Zaprezentował się solo i w duetach z niemiecką sopranistką Felicitas Fuchs i tenorem Dymitrem Korczakiem (Mozart, Donizetti, Rossini, Bizet, Verdi). Narodową Orkiestrą Kataru dyrygował Michalis Economou.

W listopadzie 2012 Kotliński poprowadził lekcje pokazowe oraz wystąpił z recitalem wokalnym w monachijskiej Akademii Muzycznej. Artyście towarzyszył przy fortepianie Massimiliano Murrali. 6 listopada 2012 wraz z pianistką Michaelą Schlotter wykonał recital z okazji Jubileuszu 20-lecia Stowarzyszenia na rzecz promocji Kissinger Sommer Festival.

W dniach 8-10 listopada 2012 Kotliński uczestniczył w pracach jury II Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. Vincenza Belliniego w Catanii, któremu przewodniczył Alain Lancelon prezydent Virgin Classic EMI. 19 listopada 2012 w Akademii Muzycznej w Gdańsku odbyła się uroczystość nadania tytułu Doktora honoris causa Janowi Kusiewiczowi - wieloletniemu pierwszemu tenorowi Opery Bałtyckiej, najstarszemu absolwentowi gdańskiej uczelni. Inicjatorem idei i wnioskodawcą d.h.c. był Stanisław Daniel Kotliński.

25 listopada 2012 Daniel Kotliński i sopranistka Barbara Krieger wzięli udział w wykonaniu "Ein deutsches Requiem" J. Brahmsa w Berlinie (Evangelische Kirche Zum Guten Hirten) z towarzyszeniem Friedenauer Kantorei i Orkiestry pod kierunkiem Gerharda Löfflera.

W grudniu 2012 Kotliński wziął udział w koncertowych wykonaniach w monachijskiej Philharmonie im Gasteig "Anny Boleny" G. Donizettiego (Lord Rochefort), z udziałem legendarnej śpiewaczki Edyty Gruberowej w partii tytułowej. Solistów, monachijską orkiestrę operową i chór poprowadził włoski dyrygent Pietro Rizzo.

3 stycznia 2013 Daniel Kotlinski wystąpił w gali operowej zorganizowanej dla uczczenia 45-lecia kariery artystycznej Edity Gruberovej. Przyjęte owacyjnie koncertowe wykonanie "Anny Boleny" G. Donizettiego odbyło się w Złotej Sali Towarzystwa Przyjaciół Muzyki Musikverein w Wiedniu. Solistów (Edita Gruberova, Riccardo Zanellato, Sonia Ganassi, José Bros), monachijską orkiestrę operową i chór poprowadził Pietro Rizzo. W styczniu 2013 współpracował z Operą w Rzymie (dwie gale koncertowe), wziął także udział w inauguracji roku Giuseppe Verdiego w monachijskim Gasteig ("I due Foscari"). Było to prawykonanie dzieła w Monachium. Kotliński wystąpił jako Jacopo Loredano, obok Simone Kermes, Paola Gavanellego i Artura Chacon Cruz. Orkiestrę i chór operowy z Monachium poprowadził Massimiliano Murrali. W Wielkim Tygodniu 2013 Daniel Kotliński wziął udział w wykonaniu Stabat Mater Karola Szymanowskiego z towarzyszeniem North Czech Philharmonic i Narodowego Chóru Filharmonicznego z Pragi. Solistami byli też Agnieszka Rehlis i Ewa Drzizgova. Całość poprowadził Paweł Przytocki.

W maju 2013 Kotliński dwukrotnie zaprezentował się w wielkiej Sali Narodowej Fundacji Gulbenkian w Lizbonie, z towarzyszeniem Gulbenkian Orkiestry i Chóru. Pod dyrekcją Lawrence'a Fostera, wykonał partię Ojca Laurentego w Symfonii dramatycznej op. 17 H. Berlioza "Romeo i Julia".

Na zaproszenie pekińskiego Narodowego Centrum Kultury NCPA Kotliński ponownie wystąpił w największej sali koncertowej w stolicy Chin, w ramach Międzynarodowego Festiwalu NCPA, w maju 2013. W programie arii i duetów Handla i Mozarta zaprezentował się wraz z sopranistką Felicitas Fuchs, z towarzyszeniem barokowej orkiestry Salzburger Hofmusik pod dyrekcją Wolfganga Brunnera.

W maju 2013 ukazała się książka S.D. Kotlińskiego pt. Ewolucja głosu ludzkiego w kontekście filozofii kształcenia i metody wokalnej Barbary Iglikowskiej. Obszerna publikacja wydana przez Wydawnictwo Akademii Muzycznej w Gdańsku pod redakcją Magdaleny i Tomasza von Piechowskich (Wydawnictwo Bernardinum) przedstawia fachowemu czytelnikowi uwagi i spostrzeżenia dotyczące istoty sztuki wokalnej oraz jej najżywotniejszych tradycji w kontekście tzw. "szkoły włoskiej" i "rosyjskiej". Poza stroną naukową, książka opowiada też o życiu i pracy jednego z najwybitnijeszych pedagogów wokalistyki w historii powojennej Polski. Zawiera także bogaty zbiór ilustracji, unikalnych zdjęć i dokumentów związanych z prof. Iglikowską. W nocie redakcyjnej napisano: "Ta książka wypełnia dotkliwą lukę w polskim piśmiennictwie muzycznym poświęconym sztuce wokalnej, jest też cennym źródłem informacji na temat historii pedagogiki wokalnej w Polsce".

Podczas 28-go Międzynarodowego Festiwalu "Kissinger Sommer" (czerwiec/lipiec 2013), Daniel Kotlinski i Dmitry Korczak (Korchak) światowej sławy rosyjski tenor młodej generacji, uzyskali zaszczytny tytuł "Artist in Residence", przyznany po raz pierwszy w historii festiwalu. Kotliński zaprezentował się w Bad Kissingen obok gwiazd wokalistyki jak Bartoli, Kozena, Damrau, Wottrich, Vogt, czy Calleja. W wielkiej "Max Littmann Saal" wziął udział w gali z okazji 200-lecia urodzin Giuseppe Verdiego i Richarda Wagnera, wraz z Davidem Lomelim i Marią Luigią Borsi wystąpił w koncercie pt. "Italienische Romanzen" z towarzyszeniem dyrygenta i pianisty Massimiliana Murrali; pod batutą Lawrence'a Fostera z Marianne Crebassą (mezzosopran) i Davidem Lomelim (tenor) zaśpiewał w Symfonii dramatycznej H. Berlioza "Romeo i Julia" oraz w gali operowej z towarzyszeniem Orkiestry Gulbenkian i Narodowego Chóru z Pragi. Z Orchestra Sinfonica di Padova e del Veneto pod batutą Claudia Desderi wziął udział w koncercie pt. "Mozart trifft Italien" obok tenora Dymitra Korczaka i sopranistki Alex Pendy (Aleksandrina Pendachanska). W ostatniej chwili, razem ze znakomitą rosyjską śpiewaczką Julią Novikową (laureatką Konkursu "Operalia" P. Domingo), Kotliński zaśpiewał też w zastępstwie niedysponowanej Aleksandry Kurzak, która z pianistą Erykiem Schneiderem miała po raz pierwszy wziąć udział w bawarskim festiwalu.

Od roku akademickiego 2013/2014 Daniel Kotliński prowadzi Seminarium Belcanta w monachijskiej Hochschule für Musik und Theater (University of Music and Performing Arts Munich).

W listopadzie 2013 w Akademii Muzycznej im. Kiejstuta i Grażyny Bacewiczów w Łodzi Stanisław Daniel Kotliński zakończył trwający ponad cztery lata przewód habilitacyjny i uzyskał tytuł doktora habilitowanego w dziedzinie Sztuki muzycznej, w dyscyplinie "Wokalistyka".

W początku 2014 roku artysta wystąpił z recitalami we Florencji oraz w Parmie, w sali koncertowej Auditorium del Carmine, przy fortepianie towarzyszył pianista Raffaele Cortesi (Mozart, Bellini, Bizet, Rachmaninow, Wagner, Czajkowski, Tosti). W marcu 2014 Daniel Kotlinski poprowadził kurs mistrzowski dla młodych śpiewaków z Włoch, Rosji, Chin oraz Korei Pd. w Conservatorio Statale di Musica "Arrigo Boito" w Parmie, do którego jest zapraszany regularnie od 2011 roku. W kwietniu 2014 w Opéra de Marseille, w wielkiej sali koncertowej Le Silo w Marsylii, Daniel Kotlinski wystąpił w IX Symfonii Ludwiga van Beethovena, obok solistów jak: Ricarda Merbeth sopran, Simone Ives mezzo i Donald Litaker tenor. Orkiestrę Filharmoniczną oraz połączone chóry oper w Marsylii i Monte Carlo, poprowadził Lawrence Foster. Koncert transmitowany był na żywo przez francuskie Radio Classique.

Podczas dorocznego Święta Akademii Muzycznej w Gdańsku, 28 kwietnia 2014, Stefania Toczyska światowej sławy śpiewaczka, absolwentka gdańskiej uczelni w klasie prof. Barbary Iglikowskiej, odebrała doktorat honoris causa za całokształt osiągnięć artystycznych. Inicjatorem i wnioskodawcą doktoratu był w 2011 roku Stanisław Daniel Kotliński.

Na przełomie kwietnia i maja Kotliński wziął udział w wykonaniach Die Schöpfung - Stworzenie Świata J. Haydna, które odbyły się w narodowej sali koncertowej im. Antonina Dworzaka - Rudolfinum w Pradze. W partii proroka Rafaela i Adama wystąpił obok sopranistki Ruth Ziesak i tenora Daniela Behle. Czeską Narodową Orkiestrę i Praski Chór poprowadził Jîri Belohlavek. Premierowy koncert 30 kwietnia, transmitowało na żywo Radio Czeskie, został też nagrany.

Pod koniec maja 2014 Daniel Kotliński zadebiutował na Międzynarodowym Festiwalu Zaubersee w Lucernie, poświęconym muzyce rosyjskiej. Wystąpił tam obok wspaniałych wykonawców jak: Mischa Maisky, Olga Scheps, Nikolai Lugansky, Gidon Kremer i Cremerata Baltica, czy Kun Woo Paik. Z Orkiestrą Symfoniczną z Lucerny pod batutą Matthiasa Bamerta w wielkiej sali KKL Luzern zaśpiewał partię Salieriego w koncertowym wykonaniu opery "Mozart i Salieri" M. Rymskiego-Korsakowa. W pierwszej części wieczoru Daniil Trifonov wykonał Koncert fortepianowy nr 1 S. Rachmaninowa, dyrygował Aziz Shokhakimov.

W czerwcu 2014 Kotliński współpracował z Orchestra dell'Accademia Teatro alla Scala (Lawrence Foster dyrygent, David Fray fortepian) podczas niemieckiego tournée (Mozart, Beethoven, Rossini).

Latem 2014 artysta prezentował się w ramach tournée Czeskiej Filharmonii jako Rafael i Adam w Die Schöpfung J. Haydna, pod dyrekcją J. Belohlavka podczas Kissinger Sommer Festival; pod batutą Enocha zu Guttenberga z Orkiestrą i Chórem KlangVerwaltung, zaśpiewał w IX Symfonii L. van Beethovena, z Melanie Diener, Theresą Kronthaler i Danielem Behle; z Evą Mei i Dymitrem Korczakiem wystąpił w gali operowej z Orkiestrą Teatru Wielkiego - Opery Narodowej w Warszawie, którą poprowadził Łukasz Borowicz.

Z Orkiestrą Radiową z Monachium wystąpił jako Dulcamara w koncertowym wykonaniu i nagraniu live opery G. Donizettiego - "L'Elisir d'amore", wraz z Ludmillą Bauerfeldt (Adina), Sumi Hwang (Giannetta), Dymitrem Korczakiem (Nemorino), Vittorio Prato (Belcore). Całość poprowadził Massimilano Murrali. Operę transmitowało niemieckie radio BR Klassik.

27-29 sierpnia 2014 w Bad Reichenhall wziął udział w Letniej Akademii monachijskiej Hochschule für Musik und Theater München, a następnie poprowadził w Narodowym Konserwatorium Chińskim - Beijing Central Conservatory of Music w Pekinie - mistrzowski kurs wokalny.

We wrześniu 2014 Daniel Kotlinski został mianowany koordynatorem muzycznym (Musikdramaturg) przez Fundację Międzynarodowego Festiwalu Kissinger Sommer w Bad Kissingen (Bawaria).

W październiku 2014 wziął udział w Międzynarodowym Festiwalu MusicConnects w szwajcarskim kurorcie Bad Ragaz. Zaśpiewał tam w trzech koncertach: L. van Beethoven - Pieśni Narodów (WoO 158), w gali mozartowskiej i finałowej. Artyście towarzyszyli pianiści Semion Skigin i Maciej Pikulski, wiolonczelista Kian Soltani oraz skrzypaczka Hyeyoon Park. Gościem specjalnym festiwalu był legendarny pianista i pedagog Dmitry Bashkirov.

W ramach koncertów mistrzowskich Moritzburg Festival w Dreźnie Kotliński wystąpił w recitalu z rosyjską sopranistką Julią Novikovą, z towarzyszeniem pianisty Semiona Skigina (Handel, Mozart, Bellini, Donizetti, Czajkowski, Rachmaninow, Rossini, Puccini, Tosti, Gershwin). Gościem specjalnym koncertu był światowej sławy baryton rosyjski Sergiej Leiferkus. W drezdeńskiej Hochschule für Musik Daniel Kotliński poprowadził kurs mistrzowski dla studentów wokalistyki. Na przełomie października i listopada 2014 był jurorem finału 4. Międzynarodowego Konkursu Wokalnego im. V. Belliniego w Paryżu, następnie wziął udział w koncertach w Bad Kissingen (Regentanbau) oraz w Monachium (Philharmonie im Gasteig). W monachijskiej Hochschule für Musik und Theater rozpoczął kolejny rok akademicki prowadzonego tam Seminarium Belcanta.

Pod koniec roku 2014 Kotliński po raz pierwszy wystąpił w sali koncertowej Mozarteum w Salzburgu, w mozartowskim i włoskim repertuarze, na fortepianie towarzyszył śpiewakowi amerykański pianista Donald Sulzen. Kolejnym etapem podróży artystycznych był recital operowy w Księstwie Liechtenstein (Mozart, Bellini, Donizetti, Rossini, Rachmaninow, Verdi). Śpiewakowi towarzyszyła Orkiestra Narodowa Liechtensteinu, którą poprowadził Massimiliano Murrali.

W styczniu 2015 w Conservatorio "Luigi Cherubini" we Florencji przygotował wokalnie ze studencką obsadą operę "Don Giovanni" Mozarta, w monachijskiej Hochschule für Musik und Theater kontynuował Seminarium Belcanta. W lutym poprowadził kurs mistrzowski w Conservatorio Statale "Luisa D'Annunzio" di Pescara, następnie pracował z młodymi śpiewakami w Salzburgu, przy okazji premiery opery "La sonnambula" V. Belliniego, w Monachgium wystąpił z recitalem wokalnym (Mozart, Czajkowski, Tosti).

5 kwietnia 2015 Daniel Kotliński wystąpił z recitalem w jednej z najbardziej renomowanych sal koncertowych Moskwy, w Międzynarodowym Domu Muzyki, kierowanym przez wybitnego skrzypka i dyrygenta Wladimira Spivakowa. W programie wieczoru znalazły się dzieła kompozytorów jak: Brahms, Dworzak, Czajkowski, Rachmaninow, Czesnokow, Rossini, Tosti. Teksty biblijne i poezję rosyjską recytował rosyjski aktor Ewgenij Kniaziew, soliście na fortepianie towarzyszył Semion Skigin. Moskiewska publiczność entuzjastycznie przyjęła pierwszy moskiewski występ polskiego śpiewaka.

22 maja 2015 Kotlinski zadebiutował na międzynarowodym festiwalu Dresdner Musikfestspiele w Dreźnie. Wziął udział w wykonaniu Petite Messe Solennelle G. Rossiniego w odbudowanej z ruin dresdeńskiej Frauenkirche. Słynny Dresdner Kammerchor oraz międzynarodowych solistów: Ludmilla Bauerfeldt sopran (Brazylia), Theresa Kronthaler alt, Sung Min Song tenor (Korea Pd.) i Daniel Kotlinski bas-baryton; poprowadził Hans-Christoph Rademann, niemiecki dyrygent, dyrektor Akademii Bachowskiej w Sztutgarcie.

Latem 2015 Kotliński gościł na 30-tym Kissinger Sommer Festival w Bawarii. Z triem fortepianowym - Donald Sulzen fortepian, Ning Feng skrzypce, Danjulo Ishizaka wiolonczela; wykonał koncert pt. Virtuoses Klaviertrio mit Daniel Kotlinski (Davidoff, Liszt, Rachmaninow, Czajkowski, Glinka, Massenet, Tosti, Saint Saens). Wraz z Simone Kermes wystąpił w gali - Simone Kermes zwischen Barock, Bernstein und Mackie Messer, wykonując solo i w duecie fragmenty z musicalu The Fidler on the Roof Bocka, z Dreigroschenoper Weilla oraz Porgy and Bess Gershwina. Z towarzyszeniem Czech Philharmonic i Narodowego Chóru z Pragi wykonał Missę Solemnis Beethovena; z Genią Kühmeier, Marianne Crebassa i Arturem Chacon-Cruz. Całość poprowadził Jiri Belohlavek. Pod batutą Jacka Kaspszyka wystąpił w gali operowej wraz z Normą Fantini i Arturem Chacon-Cruz, z towarzyszeniem Orkiestry Radiowej z Monachium.

Z okazji 20-lecia Międzynarodowego Konkursu Wokalnego oraz Festiwalu im. Hariclei Darclée, w sierpniu 2015 Kotliński był jurorem konkursu w Rumunii, do którego przystąpiło 180 uczestników z całego świata. W dniach 15-18 sierpnia poprowadził w Monachium kurs wokalny dla młodych śpiewaków.

We wrześniu 2015 Daniel Kotliński wystąpił w koncercie inaugurującym sezon artystyczny w Opéra de Marseille (G. Mahler - Des Knaben Wunderhorn, Orchestre National de Marseille, Yaron Traub dyrygent), był też solistą gali jubileuszowej z okazji 30-lecia Narodowej Orkiestry w Omanie (ROSO). W Royal Opera House Muscat wykonał światową prapremierę utworu skomponowanego specjalnie z tej okazji pt. "Bridge to Oman" przez niemieckiego kompozytora Bernda Redmanna. Koncert transmitowała Telewizja Omańska, został też zarejestrowany na płytę CD przez włoską wytwórnię Foné.

Pracujący pod kierunkiem wokalnym Daniela Kotlińskiego młody tenor Pavel Kolgatin - solista wiedeńskiej Staatsoper, zdobył pierwszą nagrodę na Międzynarodowym Konkursie im. Hariclei Darclee w Rumunii, a koreański tenor, student Daniela Kotlińskiego z Monachium, Sung Min Song, na Międzynarodowym Konkursie im. V. Belliniego w Paryżu w grudniu 2015 otrzymał Grand Prix i Nagrodę specjalną jury za najlepsze wykonanie arii w języku francuskim.

Koniec roku 2015 wypełniony był przez działalność pedagogiczną i koncertową w Gdańsku, Monachium, Florencji, Wiedniu i Salzburgu. W Królewskiej Akademii dla młodych muzyków w Liechtensteinie był gościem kursu mistrzowskiego i koncertu finałowego słynnego pedagoga fortepianu prof. Arie Vardi. W styczniu 2016 Daniel Kotliński prowadził zajęcia wokalne w Monachium. W nowojorskiej Juilliard School przygotowywał recital wokalny z młodym chińskim pianistą Niu Niu. Gościł także w prestiżowym Towarzystwie Muzycznym - The Chamber Music Society of Lincoln Center. Wspólnie z laureatem Konkursu Belliniego - młodym koreańskim tenorem Sung Min Song, zaprezentowali w sali koncertowej nowojorskiego Yacht Clubu dla niezwykłej publiczności, koncert złożony z pieśni i arii: G. Bizeta, M. Glinki, J. Masseneta, R. Straussa, S. Rachmaninowa, Ch. Gounoda, F. P. Tostiego. W tym niezwykłym miejscu o wspaniałej akustyce i tradycji, od 1845 roku, odbywają się wyjątkowe koncerty. Śpiewakom towarzyszyło znakomite trio fortepianowe w składzie: skrzypaczka Mira Wang, wiolonczelista Jan Vogler oraz pianista Niu Niu. Muzycy wykonali także Trio fortepianowe e-moll op. 67 Dymitra Szostakowicza. Na zakończenie wieczoru publiczność zgotowała wykonawcom długą owację na stojąco.

W lutym 2016 Daniel Kotliński gościł po raz pierwszy w Palau de la Musica w Walencji. Zaprezentował sie tam obok takich wykonawców sezonu koncertowego 2016, jak Cecilia Bartoli, Lang Lang, Jean Yves Thibaudet, czy Rudolf Buchbinder. Z towarzyszeniem Orkiestry Filharmoników z Walencji oraz słynnego londyńskiego Philharmonia Chorus, Kotliński wziął udział w wykonaniu Stabat Mater G. Rossiniego (Chen Reiss sopran, Aurhelia Varak mezzo, Sung Min Song tenor). W pierwszej części wieczoru skrzypek Roi Shiloah wykonał Koncert skrzypcowy nr 3 C. Saint-Saensa. Całość poprowadził izraelski dyrygent Yaron Traub. Koncert został zarejestrowany przez hiszpańskie Radio Clasica.

W początku roku 2016 Daniel Kotliński, jako jeden z sygnatariuszy, został powołany do komitetu założycielskiego i rady artystycznej nowego festiwalu, który pod auspicjami Rządu Bawarskiego, powstaje w Monachium pt. "Stars & Rising Stars". Festiwal, przy pomocy najwybitniejszych artystów ze świata ma promować najzdolniejsze młode talenty muzyczne.

W ostatnich miesiącach artysta występował m.in. pod batutą Claudia Desderi, Christopha Eschenbacha, Alaina Altinoglu, czy Lawrence'a Fostera. Współpracował ze znakomitymi orkiestrami, jak Bamberger Symphoniker, Orchestre Philharmonique de Marseille, Orchestra dell'Accademia Teatro alla Scala, czy Orchestra di Padova e del Veneto. Z barokowym zespołem Salzburger Hofmusik pod kierunkiem Konstantina Hillera, Kotliński zaprezentował się w Pekinie, w Narodowej Sali Koncertowej National Center for the Performing Arts, podczas NCPA Festival. Z rosyjską sopranistką Julią Novikovą przedstawił arie i duety włoskiego baroku oraz repertuar mozartowski. W drezdeńskim Schauschpielhaus wystąpił w ramach Międzynarodowego Festiwalu Dresdner Musikfestspiele w wieczorze Belcanta. Z towarzyszeniem chińskiej pianistki Jimin Yan Daniel Kotliński wystąpił z recitalami w teatrach operowych w Chinach, w Grand Theatre Jinan - Shandong oraz w Grand Theatre Hangzhou.

Podczas XXX Międzynarodowego Festiwalu Kissinger Sommer, zaśpiewał w gali finałowej obok wiolonczelisty Gautier Capuçona, z wielką niemiecką śpiewaczką Waltraud Meier cykl pieśni Gustava Mahlera - Des Knaben Wunderhorn. Koncert został nagrany przez Telewizję niemiecką. Dla Radia Bawarskiego Kotliński dokonał nagrania Stabat Mater Rossiniego (Simona Saturova sopran, Nora Gubisch mezzo, Sung Min Song tenor). W koncercie belcanta prezentował się wraz z brazylijską sopranistką Ludmillą Bauerfeldt i tenorem Pavlem Kolgatinem. We włoskiej gali operowej śpiewał m.in. z tenorem Antonio Poli. W kwietniu i maju 2016 Daniel Kotlinski poprowadził wokalne kursy mistrzowskie poświęcone muzyce słowiańskiej i włoskiej na Uniwersytecie "Mozarteum" w Salzburgu, w Monachium, Pekinie i w Jinan.

Pomiędzy wrześniem a grudniem 2016, Daniel Kotliński występował i prowadził kursy wokalne we Włoszech (Pescara), w Niemczech (Monachium), w Hiszpanii (Alicante, Valencia) i w Monaco (Monte Carlo). Wraz z koncertami - skrzypka Davida Garretta oraz pianisty Lang Langa, 23 i 25 października w Max Littmann Saal, artysta zakończył swoją współpracę jako Musikdramaturg z międzynarodowym "festiwalem gwiazd" Kissinger Sommer. W Nowym Jorku był gościem The Chamber Music Society of Lincoln Center, koordynował przesłuchania dla młodych pianistów z Fundacji Lang Langa oraz z Juilliard School of Music, dla nowopowstającego Międzynarodowego Festiwalu "Stars & Rising Stars" w Monachium.

Pomiędzy styczniem a czerwcem 2017 artysta występował w Hiszpanii, Niemczech, Polsce i we Włoszech. W sezonie 2016/2017/2018 Kotliński kilkakrotnie zagościł w Alicante i Walencji, (Missa Solemnis, IX Symfonia - Ludwiga van Beethovena, VIII Symfonia Gustava Mahlera, Requiem Wolfganga Amadeusza Mozarta). W marcu 2017 Daniel Kotliński wystąpił z recitalem wokalnym w Auditorium al Duomo we Florencji, z towarzyszeniem włoskiego pianisty Salvatore Monzo oraz osiadłego we Florencji polskiego wiolonczelisty Wiktora Jasmana. W kwietniu artysta wystąpił z recitalem charytatywnym w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku na rzecz Fundacji "Zostaw swój Ślad", wspierającej nieuleczalnie chore dzieci. Wieczór prowadziła Grażyna Torbicka i Janusz Daszczyński, artyście towarzyszyli na scenie: skrzypek Jakub Jakowicz, wiolonczelistka Alicja Różycka, Szymon Laskiewicz na klarnecie oraz Rafał Kłoczko na fortepianie. W maju 2017 w Monachium odbyła się pierwsza edycja Międzynarodowego Festiwalu "Stars & Rising Stars", podczas którego światowej sławy artyści (Cecilia Bartoli, Ana Chumachenco, Mojca Erdmann, Simone Kermes, Lisa Batiashvili, Elisabeth Leonskaja, Sabine Meyer, Olga Peretyatko, Julian Rachlin, Martin Stadtfeld, Lise de la Salle), zaprezentowali międzynarodowe młode talenty. Daniel Kotliński jest członkiem komitetu założycielskiego, organizowanego pod auspicjami Rządu Bawarskiego, festiwalu, a od jesieni 2016 pełni tam także funkcję dramaturga muzycznego. Artysta wystąpił także jako gość specjalny gali finałowej festiwalu, wykonując arie z oper Belliniego i Rossiniego oraz duety z oper "Le nozze di Figaro" i "L'Elisir d'amore", wraz z Olgą Peretyatko, gwiazdą wieczoru - primadonną Metropolitan Opera. Do tego koncertu Kotliński przygotował także dwóch młodych śpiewaków - Łukasza Załęskiego oraz koreańskiego tenora Sungmin Songa.

10 czerwca 2017 podczas uroczystej gali we florenckim Salone dei Cinquecento w Ratuszu - Palazzo Vecchio, Daniel Kotliński uhonorowany został prestiżową włoską nagrodą przyznawaną od 1976 roku przez Akademię Medycejską (Accademia Medicea) - Premio Europeo "Lorenzo il Magnifico". W poprzednich edycjach nagrody, otrzymali ją wybitni przedstawiciele świata polityki, biznesu, kultury i sztuki; pośród których znaleźli się m.in.: Luciano Pavarotti, wielcy włoscy aktorzy: Nino Manfredi, Alida Valli, Vittorio Gassman; pisarze i twórcy teatralni: Dario Fo, Antonio Tabucchi, Gregor von Rezzori, Eugene Jonesco, artyści: Renzo Vespignani, Igor Motoraj, Mario Luzi; przedstawiciele świata polityki, prezydenci: Michaił Gorbaczow, Willy Brandt, Francois Mitterand, Giulio Andreotti, Carlo Azeglio Ciampi; czy twórca legendy włoskiego "Fiata" Gianni Agnelli.

Podczas 32-giej edycji Kissinger Sommer Festival artysta zaprezentował się w dwóch koncertach. Na przełomie lipca i sierpnia Kotliński po raz kolejny był gościem Festiwalu im. Hariclei Darclee w Rumunii (Braila), a także jurorem Międzynarodowego Konkursu Wokalnego, dedykowanego legendarnej rumuńskiej śpiewaczce z przełomu stuleci, pierwszej w historii Tosce, Iris i Wally. W początku sierpnia artysta wystąpił wraz z pianistką Urszulą Bakalarską z recitalem wokalnym w Muzeum Morskim w Helu, podczas odbywającego się tam międzynarodowego festiwalu muzycznego.

Od 2017 Daniel Kotliński znajduje się w gronie profesorów Międzynarodowej Akademii Mozarteum, (we współpracy z Festiwalem Salzburger Festspiele), w sierpniu poprowadził tam międzynarodowy kurs wokalny, wraz z japońską pianistką Mayuko Obuchi wystąpił także w koncercie finałowym 26 sierpnia.

Na przełomie sierpnia i września Daniel Kotliński zadebiutował jako Rocco w operze "Fidelio" Ludwiga van Beethovena w Europejskim Centrum Solidarności w Gdańsku. Międzynarodowy projekt, który zamykał IX Festiwal "Solidarity of Arts", przygotował i poprowadził niemiecki dyrygent Julien Salemkour z berlińskiej Staatsoper. Wraz z Expat Philharmonic Orchestra, złożonej m.in. z migrantów, muzyków pochodzących z krajów ogarniętych konfliktami; wystąpili polscy i międzynarodowi artyści (Barbara Krieger, Daniel Magdal, Narine Yeghiyan, Zak Kariithi, Bassem Alkhouri, Wiktor Kowalski) w partii Don Pizarra wystąpił Tomasz Konieczny, światowej sławy polski bas-baryton.

Artysta dokonał nagrań dla włoskiej wytwórni Foné, dla Polskiego Radia i TVP S.A., RAI - Radiotelevisione italiana, Narodowej Telewizji Rosyjskiej, CCTV Chińskiej Telewizji, Telewizji Katarskiej, Panstwowej Telewizji w Omanie, Radia francuskiego, czeskiego i hiszpańskiego oraz dla Bayerischer Rundfunk.

Głosy recenzentów

Ruch Muzyczny (Warszawa)
Podczas koncertu galowego mogliśmy podziwiać również piękny głos i kulturę muzyczną Stanisława Kotlińskiego, polskiego barytona zamieszkałego we Florencji, ...

Opera (London)
First Italian performance of Turnage's Greek
...Eddy - brilliantly sung by Stanislaw Daniel Kotlinski...
...Eddy - wspaniale zaśpiewany przez Stanisława Daniela Kotlińskiego...

La Repubblica (Rzym)
...baryton Kotlinski, dysponujący głosem o pięknej barwie, potrafił przedstawić ze smakiem i odpowiednimi akcentami program, który opisywał różne stany ludzkiej uczuciowości.

The Financial Times (William Weaver)
...Except of the remarkable Polish baritone Stanislaw Daniel Kotlinski, ...the singers interpreted various roles...
...Poza znakomitym barytonem Stanisławem Danielem Kotlińskim, ...śpiewacy wykonywali różne partie...

La Nazione (Firenze)
...Polski baryton - bohaterem wieczoru...
Ogromny sukces Kotlińskiego, ...interpretował z dużą wrażliwością baryton Stanisław Daniel Kotliński, ...Także arie Tostiego, znane z emocjonalności romantycznej, która je wypełnia, znalazły w Kotlińskim wrażliwego tłumacza. Dwa bisy, ...po świetnym koncercie.

Głos Wybrzeża (Gdańsk)
...Stanisław Daniel Kotliński, ...był ozdobą koncertu. To głos o dużej urodzie i świetna technika. Artysta odpowiada za każdy dźwięk, jego interpretacja jest żarliwa, iście włoska.

Opera Now (New York)
...świetnie śpiewał Stanisław Daniel Kotlinski...

Il Corriere della Sera (Milano)
...perfetti come un congegno ad orologeria, ...Stanislaw Kotlinski...
...perfekcyjny jak mechanizm zegarowy, ...Stanislaw Kotlinski...

Opera (London)
Maggio Musicale Fiorentino
...But the best of the soloists was the baritone Stanislaw - Daniel Kotlinski, who in the second lament for the Unknown Soldier buried beneath the Arc de Triomphe, accompanied by organ solo, did full justice to a singularly beautiful piece of music...
...Najlepszym z solistów był baryton Stanislaw Daniel Kotlinski, który w drugim lamencie dla Nieznanego Żołnierza, pochowanego pod Łukiem Tryumfalnym, z towarzyszeniem organów, oddał w pełni wyjątkowe piękno dzieła muzycznego...

Nice Matin (Nice)
La formation composée de ...baryton Daniel Kotlinski, ..., a su mettre en valeur une poésie pourtant traditionelle, voire répétée, en l'enluminant d'émotions et de lyrisme accentué...
W zestawie solistów ...baryton Daniel Kotlinski, który tradycyjną poezję, z nawracającymi motywami, rozświetlił poprzez niezwykłą emocjonalność i liryzm wykonania...

Orpheus (Berlin)
"Dämonisch dichtes Kammerspiel"
...Den Gegenpart gab Stanislaw Daniel Kotlinski mit dramatisch grundiertem, dämonischem Bariton, der bis tief in die Psychologisierung des Puschkinschen Textes drang und besonders in den Passagen mit dem Tenor der Oper eine Atmosphäre verlieh, die einen bezwingenden Eindruck hinterließ.
...La parte opposta eseguita da Stanisław Daniel Kotlinski, con la voce da baritono demonico, basata sui fondamenti drammatici, entrava profondamente nella psicologia del testo di Puskin, dando all'opera, sopratutto nei momenti dell'insieme con tenore, un'atmosfera impressionante.
...Partię przeciwną wykonywał Stanisław Daniel Kotliński, demonicznym barytonem o podłożu dramatycznym, wgłębiał się w psychologiczną stronę tekstu Puszkina, co szczególnie we fragmentach wykonywanych wspólnie z tenorem, budowało przejmującą atmosferę.

Trubadur (Warszawa)
Daniel Kotliński stworzył wyrazistą postać Salieriego, człowieka przegranego, walczącego z samym sobą, miotającego się między podziwem dla geniuszu a własną pychą. A śpiewał prawdziwie włoską szkołą - wyważony oddech, doskonała kontrola wokalna i świadomość, jak używać swojego głosu, jak modulować jego odcienie, jak wyrażać uczucie zazdrości i klęski. Przejmująco interpretował słowa - gdzie trzeba był egzaltowany, gdzie trzeba - dumny, wyniosły i zimny. Podkreślić należy także doskonałą dykcję Kotlińskiego, zrozumiałe było każde wypowiadane przez niego słowo - zjawisko to w polskiej operze raczej niezwykłe...

Dziennik Bałtycki (Gdańsk)
Największa niespodzianka przedstawienia to rola Stanisława Daniela Kotlińskiego, który z symbolu płaskiej przeciętności zrobił wielowymairową figurę...

Gazeta Wyborcza (Gdańsk)
"Wagnerowskie Złoto zalało Operę Leśną"
...Daniel Kotliński (baryton) ...w dramacie zagrał znakomitą rolę Donnera...

Main-Post (Würzburg)
Kissinger Sommer Festival
"Bravos für den Bassbariton" ("Brawa dla bas-barytona")
Die Bravorufe nach Daniel Kotlinski sieben ausgewälhte Chopin-Lieder waren dem Sänger nicht dem Werk gemünzt. ...Zur Geltung kam Kotlinskis Bassbariton vor allem in drei Petrarca-Sonetten von Liszt, wobei er Ausflüge in tenortaugliche Höhen bravourös meisterte.
Okrzyki aplauzu po wykonaniu przez Daniela Kotlińskiego siedmiu pieśni Chopina nagradzały śpiewaka, nie utwory, które wykonywał. ...Bas-barytonowy głos Kotlińskiego mógł w pełni pokazać się w trzech Sonetach Petrarki Liszta, gdzie jego (głos) wzleciał w tenorowe wysokości z brawurową maestrią.

Saale Zeitung (Bad Kissingen/Bamberg)
Für den polnischen Bassbariton Daniel Kotlinski, ...war das eine besondere Herausforderung, denn er musste gegen das Klavier ansingen, nicht in der Lautstärke, sondern im interpretatorischen Druck, in dem die stabile Stimme nicht nachließ. Das war außerordentlich eindrucksvoll. ...Franz Liszt drei Vertonungen von Petrarca-Sonetten werden ...selten aufgeführt. Auch hier beeindruckten die glänzende Balance von Stimme und Klavier auf hohem Niveau und Kotlinskis italienischer Gesangsfluss...
Dla polskiego bas-barytona Daniela Kotlińskiego, ...było to szczególnym wyzwaniem, musiał bowiem śpiewać przeciwstawiając partii fortepianu, nie siłę dynamiki ale wyraz interpretacyjny, w którym mocny głos jednak nie tracił swej siły. To zrobiło ogromne wrażenie na publiczności. ...Trzy Sonety Petrarki Franciszka Liszta ...nie są często wykonywane. Także tutaj imponował wielki poziom wspaniałej harmonii pomiędzy głosem a fortepianem, w której głos Kotlińskiego płynął "po włosku"...

Orpheus (Berlin)
...Mit dem Bassbariton Daniel Kotlinski, ...erlebte man Sieben ausgewählte Lieder (Chopin) ausdrucksstark wie auch empfindsam und Tre Sonetti di Petrarca (Liszt) in einer erfühlten Textdurchdringung gepaart mit belcanteskem Operngesang von wohltuendem Klang. Hier kündigt sich ein neues Interpretengespann hoher künstlerischer Sensibilität an.
W wykonaniu bas-barytona Daniela Kotlinskiego, ...przeżyliśmy siedem pieśni Chopina silnych w wyrazie, ale także pełnych wrażliwości oraz Trzy Sonety Petrarki Liszta, w których, w głosie pełnym błogości, słowo przenikało się ze śpiewem operowego belcanta. Tutaj objawił się nowy, fascynujący walor wykonawczy wysokiej artystycznej wrażliwości.

Fanáticos da Ópera / Opera Fanatics (Lizbona)
O papel mais interessante e longo da obra é para Frei Laurencio que foi interpretado pelo baixo-barítono polaco Daniel Kotlinski. O texto que lhe cabe é extenso e de enorme qualidade com uma mensagem forte e exige uma boa capacidade interpretativa. Kotlinski conseguiu-o muito bem com uma voz bem projectada, (...), com agudos fáceis e que se conseguiam ouvir por cima de uma orquestra e coro de grandes dimensoes. A interpretaçao foi, pois, de muito boa qualidade, tendo sido o solista em destaque da noite.
Najciekawszą i największą rolą w dziele jest partia Ojca Laurentego, którą wykonał polski bas-baryton Daniel Kotlinski. Wspaniały, niezwykle rozbudowany tekst, zawiera w sobie silne przesłanie i wymaga świetnych zdolności interpretacyjnych. Kotlinski spisał się znakomicie, pewny wokalnie, (...) głos i wysokie dźwięki z łatwością docierały do publiczności, pokonując wielką orkiestrę i chór. Była to interpretacja najwyższej próby, a występ solisty stał się kulminacyjnym momentem wieczoru.

Saale Zeitung (Bad Kissingen/Bamberg)
Daniel Kotlinski (Bassbariton) (...) setzte sich sehr gut durch. (...) die leider nur kurzen Einsätze mit einem aus dem Stand beeindruckend gebieterisch gesungenen "O Freunde, nicht diese Töne!" Und seine Aufforedrung kam an.
Daniel Kotlinski (...) bardzo dobrze się zaprezentował. (...) Szkoda, że tak krótkie (jest) solo "O Freunde, nicht diese Töne!" Zaśpiewał z miejsca imponująco autorytatywnie. I jego inwokacja wzbudziła podziw.

Zentralschweiz am Sonntag (Luzern-Zürich)
Überragend waren auch hier die Gesangssolisten, die ihre Rollen so angedeuteten, dass man der Vergiftung Mozarts durch Salieri auch in russischer Sprache (...) folgen konnte. Daniel Kotlinskis prachtovoller Bassbariton gab Salieri ergreifendes Leidenspathos ohne Larmoyanz. Ja, die eigentliche VIPs waren an diesem Abend die russischen Solisten.
W tej części (koncertu) mieliśmy do czynienia również z wybitnymi solistami, którzy tak kształtowali swoje role, iż można było np. zrozumieć otrucie Mozarta przez Salieriego nawet w języku rosyjskim. Wspaniały bas-baryton Daniela Kotlinskiego nadawał postaci Salieriego przejmujący patos cierpienia bez płaczliwości. W istocie, prawdziwymi VIP-ami byli tego wieczoru rosyjscy soliści.

Das Opernglas (Hamburg)
...Ein erzkomödiantisches Porträt des Wunderdoktors Dulcamara zeichnete Daniel Kotlinski, indem er gerade nicht auf alberne paramusikalische Buffo-Effekte setzte, sondern die Partie wirklich sang und dabei auch den Parlando-Wortschwall seiner Auftrittsarie ohne jedes Genuschel bewältigte.
...Doskonały aktorsko portret Dulcamary - doktora uzdrowiciela, stworzył Daniel Kotlinski, dzięki temu, że nie szukał taniego pseudo-muzycznego, komediowego efekciarstwa, ale swoją partię naprawdę śpiewał; również w pierwszej arii potok słów - parlando było wyśpiewane, w odróżnieniu od często spotykanej, niezrozumiałej (bełkotliwej) deklamacji.
...Daniel Kotlinski, like a brilliant comedian, gave a true portrait of the rascal Dulcamara (who pretends to be a medical doctor) without using semimusical effects, but really singing the part (in full voice). This also meant singing the first aria with difficult parlando, and not, as often done, almost speaking it incomprehensibly.

Liechtensteiner Vaterland (Vaduz)
(...) Einer der Höhepunkte dieses Konzertes war zweifellos der Auftritt des Solisten Daniel Kotlinski, Bassbariton. Mit viel Witz schilderte er in seiner Arie der sitzengelassenen Donna Elvira die 1800 Eroberungen seines Herrn, wohlgemerkt ironisch und nicht ohne Kritik an seinem Dienstherren. (...) Ein weiterer mit Spannung erwarteter Programmpunkt war die Arie des "Aleko" von S.W. Rachmaninow. (...) Daniel Kotlinski hat wieder mit dem Gesang der Kavatine, die er ergreifend interpretierte, das Publikum begeistert. (...) Mit der Arie des "Ferrando" konnte Daniel Kotlinski wieder glänzen. (...) hat in überschäumende musikalische Gestik gepackt, was zum frenetischen Schlussapplaus des Publikums geführt hat.

Volksblatt Liechtenstein (Vaduz)
Der Salzburger Meister Mozart (...) eröffnete (...) mit der populären Arie des Leporello, köstlich serviert vom polnischen Bassbariton Daniel Kotlinski. (...) Maestro (...) zelebrierte (...) mit südländischem Temperament Ouvertüren von Bellini, Donizetti, Verdi und Rossini und schuf zusammen mit dem weltbekannten Bassbariton Daniel Kotlinski, einem Sänger mit klangvollem Volumen und dramatischer Gestaltungskraft, packende Opernszenen von Mozart, Bellini, Donizetti, Rachmaninow, Verdi und Rossini (ganz köstlich sein dämonischer Don Basilio!). (...) Lange Ovationen für einen prachtvollen Abend!

Dresdner Neuste Nachrichten (Dresden)
Moritzburg Festival
(...) und der polnische Bariton Daniel Kotlinski stellte sich der Aufgabe mit sehr viel Geschmack und einem besonders glücklichen Handchen für passende Gestaltung und Ausdrucksmittel (...) mit seinem agilen, prachtvollvoluminösen Bariton. Seine ausdrucksstarke Register Arie (Mozarts, "Don Giovanni") war vom Feinsten, Schwärmerei pur in "Ves tabor" aus Rachmaninows kaum gespielter Oper "Aleko". Ungetrübte Freude hatte man an der wohlklingenden, hintergründig gestalteten Verleumdungsarie des alten Basilio aus Rossinis "Il barbiere di Siviglia". (...) Voller Leidenschaft und stimmlicher Überzeugungskraft im Duett (mit Julia Novikova) aus dem ersten Akt von Gershwins "Porgy and Besss".

Bachtrack.com (Prague)
Rudolfinum Concert Hall
(...) In The Creation the dual bass role of Raphael the archangel and Adam takes the lead, and Kotlinski was commanding in both. (...) He was solemn and steady, an anchor as the main narrative voice and a solid bottom for the trio. (...)
Ziesak has a voice that is both sweet and strong, with a lovely rounded quality. (...) In particular, (...) operatic love duet with Kotlinski in the concluding passages was entrancing.

Seen and Heard International (London)
Dresdner Musikfestspiele
...Polish bass-baritone Daniel Kotlinski also looked tense but when actually singing his vocal was relaxed and splendidly effective. In the bass solo Quoniam tu solus sanctus with such bold piano accompaniment the reverential Kotlinski demonstrated his undoubted prowess, unmannered, splendidly in tune with an abundance of vocal heft.

La Provence (Marseille)
...Le baryton basse Daniel Kotlinski, ont livré une interprétation efficace, vibrante, mettant de la vie et des sentiments dans les textes tirés du recuil Des Knaben Wunderhorn. Particulieremant dans le deux dernieres partitions (Chanson du prisonnier dans la tous et Le petite Tambour).

Oficjalna storna Daniela Kotlińskiego (EN)